Sarah on Tour

Goed zitten is een bijzondere ervaring

Sarah van Seumeren van TRÔNE Seating uit Zaltbommel rijdt met haar mobiele showroom bij bedrijven langs om chauffeurs een optimale zitervaring te bieden. Zelf voelen wat een goede stoel voor het dagelijks werk betekent, werkt toch het best. We reden een keertje met haar mee.

voor een stoelendemonstratie op locatie

TRÔNE Seating demobus

TRÔNE stoelen uitproberen op locatie

TRÔNE elektrisch bedienbare stoelen

Het is een vroege herfstochtend als we instappen bij Sarah en haar nog bijna hagelnieuwe Mercedes bus. Het is een verlengde en verhoogde uitvoering en lijkt wel een taxibus. “Dat is het ook”, vertelt ze enthousiast. “We hebben de taxistoelen eruit gehaald en onze collectie erin gezet. Daarmee rijd ik nu door het land.”

Ondiepe zit
Vandaag gaat Sarah naar Rotterdam. Via de heftruckleverancier kwam het verzoek om daar eens langs te gaan omdat een chauffeur niet goed uit de voeten kan met de standaard heftruckstoel. Graag wil het bedrijf eens ervaren en zien wat een andere stoel de chauffeur te bieden heeft.

 

Bij aankomst in Rotterdam krijgt de teamleider van de chauffeurs een seintje dat de bus voor de deur staat. Het duurt niet lang voor de eerste chauffeur zich meldt op zijn heftruck. “Ik kom niet lekker uit met de instelling van de stoel”, legt hij aan Sarah uit. “Dat voel ik in mijn rug.”

Sarah ziet meteen waar de schoen knelt. De zit is te ondiep waardoor de bovenbenen te weinig ondersteuning krijgen. Dat merk je in je bekken en vervolgens in de rug. “Kom maar even in de bus zitten, daar heb ik de oplossing voor je”, zegt ze uitnodigend.

 

Unieke tiltfunctie
Dat is niet tegen dovemansoren gezegd. Ondertussen zijn nog enkele collega’s erbij gekomen en volgen hem op de voet. Sarah nodig hem uit om eerst maar eens op een lage versie van de volledig elektrisch verstelbare Trône te gaan zitten. Ze stelt de zitdiepte in, past de neighoek aan en zet de rugleuning goed. “Onze stoelen hebben een tiltfunctie en daarmee kan je de juiste hellingshoek van de zitting instellen”, demonstreert ze. De glimlach op het gezicht van de heftruckchauffeur spreekt boekdelen. “Dit zit echt fijn”, reageert hij. “Kan je de hoogte ook regelen?”

Uiteraard is dat het geval via de luchtvering. Handmatig of automatisch, de keuze is aan de klant. Dat geldt ook voor de uitvoering van rugleuning, want daarvoor is ook een hogere versie beschikbaar die nog meer steun geeft aan de rug. “Ga daar maar eens op zitten”, wijst Sarah.

Van stoel naar stoel
Terwijl de chauffeur de stoel met de hogere rug uitprobeert nemen zijn collega’s plaats op de andere stoelen. Steeds schuiven ze een plekje op en proberen zelf de knopbediening van de diverse instellingen. “We hebben ook een geheugenfunctie beschikbaar waarmee je jouw eigen instellingen eenvoudig oproept”, vervolgt Sarah haar demo. “Via een knop, via de bedrijfspas of via de app op je telefoon, zeg het maar…”

Nadat iedereen alle beschikbare stoelen heeft geprobeerd zijn de chauffeurs eruit, zo laten ze de teamleider weten. De stoel met de hoge rugleuning is de favoriet. De hoofdsteun moet er af, want anders zit het niet fijn met de helm op. Geen probleem stelt Sarah.

Verrassende prijs
Of het bedrijf daadwerkelijk overstapt op andere stoelen hangt af van de offerte die ze krijgen via de heftruckleverancier. Aan zo’n fraaie Trône zal wel een flink prijskaartje hangen, is de algemene verwachting. De verrassing is dan ook groot als Sarah vertelt dat de prijs van de volledig elektrisch verstelbare Trône ligt op zo’n € 1.500, en dat is nauwelijks meer dan een mechanische heftruckstoel zonder uitvoerige instelmogelijkheden. En, uiteraard veel goedkoper dan uitval door ziekte als gevolg van rugklachten door verkeerd zitten. “We zullen een passende aanbieding doen”, belooft de heftruckleverancier. “Je hebt die snel en dan horen we graag jullie reactie.”

Nadat Sarah afscheid heeft genomen van de chauffeurs, teamleider en heftruckleverancier sluit ze de deuren van haar bus en stapt ze weer achter het stuur. Tijd om naar de volgende demo-locatie te rijden. Amper drie kwartier na aankomst in Rotterdam is ze alweer onderweg. In die korte tijd heeft iedereen zelf kunnen voelen wat goed zitten betekent en hoe je een gezondere werkhouding haalt uit je stoel. De chauffeurs lopen pratend over hun ervaring terug naar hun trucks. Laat die goede stoelen maar komen!